The things that mend and the things that remain broken

Linnea om I stopped checking for monsters under my bed when I realised they were inside me:
Hej! Jag har bara en liten fundering då jag läste din blogg tidigare då du gick under behandling i Uppsala.
Vet inte hur pass stor viktupppgång tillfrisknandet innebar för dig, men tillfrisknade du genom att du åt du
enligt matsschema - med/utan näringsdrycker? Hoppas det är okej att jag frågar. Fin blogg förövrigt,
och jättevacker är du. Hoppas du får det härligt i Grekland.

Svar: Hej och tack så hemskt mycket! Tillfrisknandet har hittills inneburit en viktuppgång
på cirka tio-femton kilo (jag väger mig inte längre). Under behandlingen åt jag enligt
matschema (på äs-enheten) plus att jag drack tre näringsdrycker á 300 kcal om dagen.

Nu äter jag inte enligt något schema men eftersom att det periodvis fortfarande kan vara väldigt svårt
för mig att äta så dricker jag fortfarande näringsdrycker regelbundet. För mig är det ett enkelt
och relativt ångestfritt sätt att få i sig den näring jag behöver samt hålla vikten.

Hoppas du fick de svar du ville ha! Kram.



Kommentarer
Postat av: linnea

Tusen tack för svaret! Får man fråga hur snabbt den viktupgången skedde? Är nämligen livrädd för att öka fler kg i veckan, vecka efter vecka.. Hade du olika mellanmålsförslag att välja på eller var det liksom alltid samma!? Trappades schemat upp vartefter eller började du med fullt och drycker direkt!? Kände du att dryckerna liksom hindrat dig från att börja testa på mer "förbjuden" mat (typ sötsaker osv)!?



Återigen - stort tack för svaret. Kramar fina du!

2011-10-05 @ 18:18:00
URL: http://linneahs.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0