Grekland


De senaste dagarna har jag alltså befunnit mig på Hydra, en liten ö i Grekland där jag växte upp. 





Allt är så fint och idylliskt där för alla byggnader kulturmärkta och istället för bilar använder man sig av åsnor och båtar. Ett ganska fint koncept tycker jag.



Vi bodde såklart i vårat gamla hus. Där var allt sig likt, till och med gamla lappar som pappa och mamma skrivit satt kvar lite här och var på väggarna.




Om dagarna hängde vi oftast på en liten taverna vid hamnen med vänner och bekanta. I Grekland gör man så att man äter världens längsta luncher som varar precis hela dagen nästan och ju fler man är medan man gör det desto bättre.


Varje kväll hängde vi på mysiga barer och resturanger.


Som till exempel Hydronetta som kan vara ett av världens finaste ställen. Där sitter man på en klippa över havet och tittar på när solen går ned.



Rudys som serverar den bästa grekiska plockmaten.




Och Amalour. Världens mest fantastiska bar som serverar öns bästa drinkar och spelar Beatles och Sherley Bassey.

Och det var lite, lite av min Hydra-vistelse. Världens-bästa-plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0