All I wanted from you was a night, maybe two


Igår var jag, efter många om och men, ute på uppmuntrings-date med min fina mamma.


Vi började med att ta ett glas vin på Viktoria på gården. Där sitter man på en fantastiskt fin innergård och myser i korgstolar under tjocka filtar.


När klockan började närma sig halv nio gick vi till Rex där vi hade bokat bord för att äta lite middag.


Vi åt norrländsk plockmat i form av allt från ostar till kalvtunga. Jag smakade lite av allt utan ångest och njöt till fullo av läget. Mätta och belåtna avslutade vi sedan kvällen på en annan uteservering innan vi tog en taxi hem och somnade. En finfin kväll som alltid med min glädjespridare till mor.

Idag har jag dock mått fruktansvärt dåligt. Har haft världens frossa och spytt ett x-antal gånger. Jag tror att jag har blivit allergisk eller åtminstonde otroligt överkänslig mot alkohol, pallar knappt ett enda glas vin längre. Men nu är den här dagen snart över och jag ska mysa ned mig i soffan med te och läkerol. Hoppas att ni har haft en fin helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0